Prvá pomoc pri poruche Tepelného čerpadla
Prvá pomoc pri poruche Tepelného čerpadla
Pri poruche tepelného čerpadla dochádzka k výpadku vykurovania a ohrevu teplej úžitkovej vody. Týmto Vám chceme poskytnúť základné informácie ako postupovať pred zavolaním servisu.
Popíšeme kroky ktorými si sami identifikujete poruchu a zistíte či môžete Vaše tepelné čerpadlo opraviť alebo je nevyhnutné zavolať odborný servis.
- Skontrolujte el. napájanie TČ – zdvihnutý el. istič v rozvodnej el. skrini
Príznaky : svieti ovládač. - Skontrolujte tlak vody v systéme ( zvyčajne je manometer umiestnený vo vnútornej jednotke.) Odporúčaný rozsah je 1-2 bar.
- Skontrolujte či nie sú uzatvorené guľové ventily na vstup a výstup vody z vnútornej jednotky TČ ( okrem ventilu na doplnenie vody do systému)
- Skontrolujte vonkajšiu jednotku či nie je zanesený výmenník (zadná a bočné časti jednotky ) od lístia, igelitu, prachu. Skontrolujte aj hornú časť jednotky ( ventilátor).
- Skontrolujte správne nastavenie ovládača: požiadavka vykurovať , a požiadavka na teplu úžitkovú vodu.( nastavenie časového programu a teploty)
- Reštartujte zariadenie podľa návodu na obsluhu.
Ak sa vám po prekontrolovaní týchto krokov nepodarilo spustiť TČ je potrebné zavolať odborný servis. Technikovi je potrebné popísať:
- čas výpadku TČ (teda ako dlho už nefunguje)
- predošlé udalosti ktoré mohli viesť k poruche( výpadok el. energie, silný vietor, skrat na el. vedení, zhodený iný istič v rozvodnej skrini, odstávka prívodu vody…)
- názov a typ TČ
- kód poruchy ktorá bliká (zvyčajne na červeno), resp. svieti na ovládači.
- termín inštalácie TČ a teda či sa jedná o záručný, alebo pozáručný servis
Po identifikácií poruchy technikom Vás budeme informovať o ďalšom postupe pri oprave Vášho TČ. 🙂
Tel.: 0905 492 379
Mail: servis@tatraclima.sk